Moja dizertačná práca II

Manažment školy sa chápe ako pedagogická i manažérska disciplínu, ktorej predmetom skúmania je riadenie škôl z hľadiska optimalizácie systémotvorných prvkov nielen školy, ale aj školskej sústavy, subjektov – učiteľov, riaditeľov škôl a zamestnancov školskej správy, objektov – žiakov, ale aj učiteľov vo vzťahu k správe škôl, ďalej cieľov, prostriedkov, podmienok a ich činnosti a optimalizácie vzájomných vzťahov medzi týmito prvkami. Práca v prvej kapitole predstavila niekoľko prvkov strategického zamerania organizácie, a to poslanie, víziu hodnoty, analýzu a základné ciele. V časti analýzy práca priblížila dve analýzy a to analýzu vonkajšieho prostredia STEPE a analýzu vnútorného prostredia SWOT, ktoré boli demonštrované na reálnych príkladoch z praxe. Druhá kapitola sa venovala kvalite v riadení stredných odborných škôl, kde vzala na zreteľ postavenie riaditeľa ako pedagóga a zároveň ako manažéra vzdelávacej inštitúcie. Posledná, tretia kapitola, sa zaoberala samohodnotením škôl a ponúkla niekoľko indikátorov kvality školy ako aj pomocou CAF modelu demonštrovala jeho použitie v školskom manažmente. Hlavným prínosom práce bolo priblíženie iných metód riadenia a sebahodnotenia stredných škôl, než aké sa v súčasnej dobe stále aplikujú na mnohých stredných školách.

S touto prácou som obhájila titul DBA (Doctor of Business Administration) na Vysokej škole manažérskej vo Varšave, Fakulte vrcholového manažmentu. Na fotke vpravo som s mojim školiteľom, pánom profesorom Bc.Ing.Petrom Skotnickým,PhD.,Prof.h.c., generálnym riaditeľom Univerzitného inštitútu ekonomických a právnych vied.