ERASMUS – Portsmouth 2018

Dňa 7. januára 2018 som nastúpila na 3 týždňovú stáž s mojim 4 žiakmi do Anglicka. Leteli sme spoločnosťou Ryanair a let trval asi dve hodiny. Leteli sne na letisko Heathrow, odkiaľ sme sa potrebovali presunúť ešte do prímorského mestečka Portsmouth, kde sme mali ubytovanie a žiaci mali aj stáž v jednej firme, ktorá sa zaoberala výrobou televízorov. Z Heathrow do Portsmouth sme sli taxíkom. Stalo to 177 libier ale boli sme o dve hodiny skôr a pohodlnejšie, ako keby sme šli busom s prestupmi. Hneď sme sa ubytovali a na druhý deň ráno sme sa mali stretnúť v centrále firmy, kde chlapci mali pracovať. Ubytovanie bolo fajn, mali sme výhľad na more a prístav. Bola tam ale oveľa väčšia zima ako v Bratislave, len 2 stupne a príšerný vietor. Na druhý deň ráno sme vstali o siedmej, spravili sme si raňajky a pešo sme prešli do partnerskej spoločnosti IBD. Tam sme boli presne na 9:00. Absolvovali sme úvodné skolenie, študenti sa aktívne zapájali do debaty o tom, aké majú očakávania od stáže. Veľmi ich musím pochváliť. Po asi 45 minútovom rozhovore nás vzala jedna mlada slečna Lilly, na obhliadku mesta – peso :). Prešli sme veľkú casť mesta, videli sme pamiatky, parky, povedala nám aj o histórii. Bolo to milé a poučné. Boli sme aj pri prístave a kŕmili sme čajky. Po 3 hodinách sme sa vrátili do IBD partnerskej spoločnosti, kde nás pohostili obedom a okolo pol druhej poobede nás vzali autom do partnerskej firmy, a ukázali nám, kde budú študenti od zajtra pracovať. Tam sme sa zoznámili s Chrisom, ktorý mal chlapcov na starosti. Potom sme sa vrátili naspäť do IBD a odtiaľ sme šli naspäť na ubytovanie pešo. Ďalší deň nastúpili chlapci do SourceTech spolocnosti, kde začínali o 10:00. Spoločnosť SourceTech Ltd. So sídlom na C2 Centaur, Deaudlus Drive, Lee On Solent, Gosport PO13 9FX (telefonický kontakt: +44 23 9251 2799), sa venuje dvom hlavným oblastiam, a to predaju výpočtovej techniky a úprave multimediálnych a zobrazovacích zariadení pre potreby zákazníka. Úlohou študentov bola práve práca na multimediálnych a zobrazovacích zariadeniach, kde podľa požiadaviek zákazníka inštalovali čipy s požadovanými technickými parametrami a následne prevádzali inštaláciu operačného systému a ovládačov potrebných k zobrazovaniu konkrétnych programov. Z tohto hľadiska môžem konštatovať, že zo strany zamestnávateľa boli dodržané všetky záväzky aj z hľadiska náplne práce a predovšetkým z hľadiska bezpečnosti pri práci. Študenti boli v prvý deň písomne, voči podpisu, informovaní o pravidlách na pracovisku a postihoch za nedodržanie pravidiel. Jedným z pravidiel bol zákaz používania fotoaparátov, resp. mobilného telefónu na účely zhotovovania fotodokumentácie a iných audiovizuálnych záznamov. Miesto, kde pracovali bolo pod dohľadom bezpečnostných kamier a práve z tohto dôvodu nemám k dispozícii žiadne fotografie k stáži z miesta pracoviska :(.

Chlapcov som na pracovisko sprevádzala skoro každý deň a po návrate z pracoviska sme chodili na menšie výlety a prechádzky, aby sme udržiavali komunikáciu v anglickom jazyku. Počas nášho pobytu sme si urobili výlet hoverom na náprotivný polostrov Gosport, navštívíli sme historické múzeum Dockyard v Portsmouth, boli sme prenajatým autom pozrieť Stonehenge. Super bolo aj v oceanáriu, na Spinnaker veži, či na náprotivnom hrade. Navštívili sme aj bojové lode, ponorku a historickú pamiatku Mary Rose. V Portsmouth bolo úžasne. Verím, že sa tu ešte niekedy vrátim, či už so žiakmi alebo s rodinou. Stojí to za to!