Ako iste už viete, na Súkromnej škole umeleckého priemyslu animovanej tvorby v Bratislave vyučujem jeden z predmetov aj 3ds MAX, ktorý vyvinula spoločnosť Autodesk. Na škole disponujeme najnovšími dotykovými obrazovkami, ktoré pomocou špeciálneho pera umožňujú žiakom kresliť, tvoriť, animovať a modelovať. A čo ten 3ds MAX je?
Program Autodesk 3ds Max je súčasťou odvetvových sád Autodesk Collection, kde sa používa napríklad na architektonické a dizajnérske vizualizácie a animácie. Ponúka interaktívne prostredie, rýchle vykresľovanie a nástroje pre tvorbu virtuálnej reality (VR). Plne prispôsobiteľná a otvorená architektúra poskytuje absolútnu tvorivú slobodu. Pre 3ds Max je k dispozícii rozsiahla knižnica doplnkových plug-in aplikácií od iných vývojárov. 3ds Max sa dodáva aj v kolekcii Autodesk Media & Entertainment Collection.
Len do roku 2006 sa na celom svete predalo viac ako 300 000 licencií a viac ako 50 % všetkých animačných pracovísk je vybavených systémom 3ds Max. Medzi používateľov 3ds Max patria napríklad spoločnosti Accolade, Ensemble Studios (Age of Empires), Core Design (Tomb Raider), DreamWorks, Maxis (SimCity), Westwood (Blade Runner), UbiSoft (King Kong), Acclaim Entertainment, Lion Head Studios, Kuju Entertainment, Argonaut Games PLC, Blizzard Entertainment a ďalšie.
Medzi tisíce počítačových hier vytvorených v 3ds Max patria napríklad tituly Unreal Tournament, Tom Clancy’s Splinter Cell, Grand Theft Auto: Vice City, Warcraft III, Spider-Man atď
Autodesk 3ds Max bol použitý na filmové efekty v mnohých známych filmoch vrátane X-Men a X-Men 2, The Day After, Panic Room, Equilibrium, Minority Report, Tomb Raider, Jeepers Creepers, Matrix Reloaded, Dr. DoLittle II, The Alamo, League of Extraordinary, The Last Samurai, The Mummy Returns aj pri tvorbe animovaného filma The Incredibles.
Program 3ds Max je určený predovšetkým pre dizajnérov, architektov, výrobcov nábytku, vývojárov počítačových hier, filmový priemysel, simulácie, forenzné rekonštrukcie, medicínu, webmasterov atď. Umožňuje flexibilnú animáciu postáv, rôzne deformačné efekty, detailnú tvorbu svetov VRML.
3ds Max je kompatibilný s ostatnými aplikáciami Autodesku – AutoCAD, Inventor, Revit, Civil 3D (Civil View, predtým “Dynamite VSP”), MotionBuilder – pracuje priamo s formátmi DWG, DXF, FBX a ďalšími.
Vďaka strategickému partnerstvu Autodesku so spoločnosťou Microsoft poskytuje 3ds Max animačné nástroje pre hernú konzolu Xbox. Nové verzie 3ds Max ponúkajú nástroje na priamu podporu vývoja hier pre konzolu Xbox. Okno 3ds Max zobrazuje skutočnú hru tak, ako bude vyzerať na Xboxe.
Autodesk podporuje grafické špecifikácie JSR-184(M3G) a ponúka podporu OpenGL ES pre vývoj 3D hier aj pre mobilné telefóny a mobilné konzoly.
Od verzie 2011 je 3ds Max k dispozícii aj ako zvýhodnená sada “Autodesk Media & Entertainment Collection” (do 8/2016: “Autodesk 3ds Max Entertainment Creation Suite”). Tento zvýhodnený balík aplikácií obsahuje tieto programy:
- Autodesk Media & Entertainment Collection: Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max, Autodesk MotionBuilder, Autodesk Mudbox, Autodesk Character Generator, cloud služby
- Autodesk 3ds Max Entertainment Creation Suite: Autodesk 3ds Max, Autodesk MotionBuilder, Autodesk Mudbox
- Autodesk 3ds Max Entertainment Creation Suite Premium: Autodesk 3ds Max, Autodesk Softimage, Autodesk MotionBuilder, Autodesk Mudbox
No a ja Vám prinášam tutoriál, podľa ktorého so žiakmi vytvárame naše prvé modely a prostredia.