V škole sme piekli pizzu

Ak máme študentov viesť k algoritmickému mysleniu, musíme to zrealizovať cez činnosti, v ktorých ich bežne študenti využívajú. Algoritmické myslenie je myslenie, ktorého schopnosť je nájsť efektívny algoritmus pre riešenie daného problému. To znamená napríklad, že pri varení alebo pečení sa dodržuje určitý postup činností a používania surovín, aby sme dosiahli uspokojivý výsledok. No a práve týmto spôsobom rozmýšľania, uvažovania pri robení pizze, som študentom vysvetľovala, ako je dôležité dodržanie gramáže a postupu činností. V piatok, na poslednej dvojhodinovke sme šli do školskej kuchynky, kde sme si pripravili tri pizze. Študenti sa smiali, keď som im povedala, že čo keby sme na spodok pod cesto nasypali najprv kukuricu, potom šunku, nechali to zapiecť a po vybratí z rúry by sme to zakryli surovým cestom. No darmo, suroviny boli dodržané, len ten postup… a takisto je to aj s programovaním a navrhovaním dátových tokov, čo ich budem učiť počas celého školského roka. No a ešte prikladám zopár fotiek z nášho „programovania“ pizze.